De Parastone studio werkt onophoudelijk aan nieuwe en verrassende ideeën en ontwerpen.
Nieuws
Symbool van geboorte en potentieel
“Geopolitiek kind slaat de geboorte van de mens gade” is een beroemd schilderij uit 1943 van Salvador Dalí. Dit glazen kunstwerk zet het ei centraal – een krachtig symbool van nieuwe mogelijkheden. De fragmenten van continenten suggereren dat het niet alleen een persoonlijke creatie is, maar een wereldwijd perspectief weerspiegelt. Het brekende ei staat voor de instabiliteit van het oude en de opkomst van een nieuw tijdperk. (SD03C – h. 6,5 cm. clear)
In Gift Box, incl. certificaat en brochure
Salvador Dalí
Deco Design sculptuur OSCAR
De “gouden welkomstbeelden” bij het Dalí Theater-Museum in Figueres zijn géén Oscars, maar door Dalí ontworpen (of naar zijn aanwijzingen vervaardigde) vergulde figuren die de gevel en het dak sieren.
Veel bezoekers noemen ze “Oscar-achtig” omdat ze net zoals de echte Academy Awards slanke, goudgeschilderde mensfiguren zijn.
Ze maken deel uit van Dalí’s theatrale totaalontwerp voor het museum (1970–1974): een roze gevel met broodjes (panes), reusachtige eieren op het dak en de goudkleurige figuren langs de rand en rond de hoofdentree. (SD13 – h. 17,5 cm.)
Mae West LIPS
DALÍ Saliva-sofá, c. 1974
De Mae West Lippen Sofa wordt beschouwd als een van de meest herkenbare objecten uit de Surrealistische beweging en staat symbool voor de vervaging van kunst in alledaagse objecten.
De Saliva-sofa brengt de wereld van Salvador Dalí naar jouw interieur. Deze iconische sofa, ontworpen in 1937, is geïnspireerd op de volle lippen van actrice Mae West. Dalí bewonderde Mae vanwege haar charismatische en speelse uitstraling. Het ontwerp vindt zijn oorsprong in een gouache (schildering) uit 1935 met de titel ‘Mae West’s Face which May be Used as a Surrealist Apartment’, waarin Dalí Mae’s gezicht transformeerde tot een surrealistisch interieur – haar lippen werden daarbij een divan. De Mae West-kamer is een van de populairste kamers in het Dalí Theater-Museum in Figueres. (SD14 – h. 7,5 cm, b. 16 cm.)
Dubout, let’s play !
Ondeugend, nieuwsgierig en altijd in voor kattenkwaad – dit nieuwe Dubout katje verovert ieders hart. Met hun grenzeloze nieuwsgierigheid belanden Dubout katten soms in de problemen, maar zoals altijd landen ze sierlijk op hun vier pootjes. Daarna laten ze zich heerlijk aanhalen en spinnen luid van tevredenheid voor hun baasjes. Deze charmante beeldjes brengen een glimlach in elk interieur en zijn een must-have voor iedere kattenliefhebber.
Ontdek het nieuwe Dubout katje nu in onze collectie en let us play! (DUB84 – h. 6,5 cm.)
Alleen al door naar Dubout katten te kijken, word je blij !
This is Love
JACKY ZEGERS
Met This is Love vertelt Jacky het verhaal van Charlie en Chris twee zielen, één verhaal. Deze sculpturen zijn het tastbare bewijs van liefde in al haar vormen. Geïnspireerd op het klassieke Nederlandse boertje en boerinnetje, met een eigentijdse twist. Ze kussen elkaar in een moment van pure verbondenheid. Want ware liefde kent geen grenzen, maar komt uit het hart.
Kunstenares Jacky Zegers laat in haar werk zien hoe mooi het leven kan zijn: vol plezier, liefde en verwondering. Haar kunst straalt positiviteit uit en nodigt uit om even stil te staan en te genieten van het moment – altijd met een speelse knipoog. (JZ62 set bronskleur en JZ63 set Delfts blauw – h. 10,5 cm.)
Salvador Dali, nu ook in 47cm. uitvoering
Deze olifant op lange poten met een obelisk op zijn rug komt uit het schilderij De verzoeking van de heilige Antonius 1946 (La Tentation de Saint Antoine). In dit schilderij wordt een fascinerend en onheilspellend tafereel ontvouwd. Centraal staat de figuur van de heilige Antonius, een christelijke kluizenaar die in diepe concentratie knielt, zijn kruis geheven tegen een dreigende stoet van surrealistische verschijningen.
Uit de verte naderen ze: kolossale paarden en olifanten, balancerend op absurd lange, spichtige poten die hen haast gewichtloos door de lucht lijken te dragen. (SD04 – h. 24 cm., SD12 – XL h. 47 cm.)
FORCHINO de Stewardess
Net toen de stewardess het diner wilde serveren, begon het vliegtuig kleine schokken te ervaren, die steeds heftiger werden. De voedselkarren werden snel opgeborgen en de turbulentie werd erger. Losse voorwerpen vlogen door de lucht. Domenico voelde zijn maag draaien, een trilling ging door zijn lichaam en hij dacht dat hij zou flauwvallen. Tien minuten later werd de rust hersteld en stabiliseerde de vlucht. De stewardess kwam terug met haar kar en, terwijl ze een dienblad in elke hand oppakte, vroeg ze met een vriendelijke glimlach: “Kip of pasta…?”. “Een spuugzakje alstublieft!” antwoordde Domenico.. (FO85556 – h. 44 cm.)
La Ménagerie Géométrique, de Mondrian
Piet Mondriaan (1872-1944) wordt gezien als een pionier van de abstracte en non-figuratieve kunst. In 1911 raakt hij in de ban van de Franse kubisten, verhuist naar Parijs en verandert zijn naam in Mondrian. Hij schrijft: “Ik vermeen dat ’t mogelijk is door horizontale en verticale lijnen, geconstrueerd bewust maar niet berekenend …. te komen tot een kunstwerk even sterk als waar”. (setjes MEG01 – MEG09, ± 6 – 4 cm. of bijvoorbeeld onderzetters Ø 10 cm. set of 4 in metal holder)
De Nike van Samothrace
(ca 190 v. Chr.) Dit iconische beeld uit de Griekse oudheid wordt ook wel the Winged Victory genoemd. Het stelt de Griekse godin Nike voor, de personificatie van de overwinning. Het beeld stond in het heiligdom voor de Grote Goden (Theoi Megaloi) op het kleine eiland Samothrace in de Egeische Zee. Het beeld toont de godin met uitgespreide vleugels, terwijl ze op de boeg van een schip staat. De rechtervleugel van het beeld, zoals dat nu in het Louvre tentoon wordt gesteld, is later gereconstrueerd. Oorspronkelijk was het beeld levendig gekleurd, zoals bijna alle beelden uit die tijd. De Nike van Samothrace heeft met haar theatrale kwaliteit talloze kunstenaars door de eeuwen heen geïnspireerd. (GRE10 – h. 27 cm., GRE11 – h. 43 cm.)
Stierenkop
Wanddecoratie
(WU73402 – h. 38 cm.)
Ganesha en Lakshmi
Ganesha is een van de bekendste en meest aanbeden godheden in het hindoeïstische pantheon en is de oppergod in de Ganapatya-sekte. Zijn afbeeldingen zijn in heel India te vinden. Hindoeïstische denominaties vereren hem ongeacht hun geloofsovertuiging. De devotie voor Ganesha is wijdverspreid. Lakshmi is de hindoeïstische godin van licht, rijkdom en geluk, en tevens van schoonheid, moed, vruchtbaarheid en liefde. Ze wordt binnen het hindoeïsme als moeder van het universum beschouwd, en wordt vereerd tijdens het jaarlijkse lichtfeest Diwali. (WU74301 Ganesha – h. 19 cm., WU75741 Lakshmi – h. 21 cm.)
La petite châtelaine, Camille Claudel
Tussen 1890 en 1893, op het hoogtepunt van hun relatie, verbleven Claudel en Rodin meermalen op het romantische kasteel L’Islette in de Loirevallei. Daar portretteerde Claudel de zesjarige Madeleine Boyer, de kleindochter van de eigenaar van het kasteel. Claudel produceerde in de jaren erna vier marmeren versies van het portret. De meest uitgewerkte daarvan, met detailleerde haren en een marmeren voet, voerde ze uit in 1896 in opdracht van de industrieel Henri Fontaine. Het beeld grijpt terug op de renaissance beeldhouwkunst. (CC06 bronskleurig – h. 16 cm.)